Klasa 8 BIOLOGIA
27-04-2020 r. Praca domowa 6
Temat: Materia i energia w ekosystemie.
Korzystając z podręcznika str. 125-128 lub udostępnionej w załączniku prezentacji napisz w zeszycie notatkę z tematu o krążeniu materii w przyrodzie.
Praca zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły.
Prezentacja - https://zsp2legionowo-my.sharepoint.com/:p:/g/personal/angelika_golebiewska_zsp2legionowo_pl/ES_TAPdZ_U1PprXBv-jewZsBOtfdGlkrVcoE0ZhN-Scqxw?e=T79B9j
Innowacja biologiczna
Na podstawie przeczytanego (wybranego przez siebie w zeszłym tygodniu) artykułu naukowego o zbilansowanych posiłkach,
proszę o przygotowanie dowolnego posiłku, który jest zdrowy, w jego skład wchodzą: warzywa (opcjonalnie owoce), białko (jajko, produkt mleczny, mięso, roślina strączkowa) i węglowodany (do uzyskania energii) np. z produktów zbożowych bądź ziemniaków oraz tłuszcze (np. oliwa, orzech). Proszę wykonać zdjęcie dania (np. śniadanie/obiad/przekąska itd.) i przesłać do 30 kwietnia na adres mailowy angelika.golebiewska92@gmail.com
SMACZNEGO!
20-04-2020 r. Praca domowa 5
Temat: Zależności pokarmowe.
Pod linkiem przesyłam zadania do zrobienia w formie do wydruku lub przepisania (wykonania w zeszycie):
oraz wordzie, jeśli ktoś chce wykonać na komputerze, ale najpierw skopiujcie zadania, żeby każdy mógł z nich skorzystać
Źródła:
oddanie pracy na adres: angelika.golebiewska92@gmail.com
termin: do 24 kwietnia do 23:59
06-04-2020 r. Praca domowa 3
Innowacja biologiczna
30-03-2020 r. Praca domowa 2
23-03-2020 r. Praca domowa 1
Temat: Materia i energia w ekosystemie.
Korzystając z podręcznika str. 125-128 lub udostępnionej w załączniku prezentacji napisz w zeszycie notatkę z tematu o krążeniu materii w przyrodzie.
Praca zostanie sprawdzona po powrocie do szkoły.
Prezentacja - https://zsp2legionowo-my.sharepoint.com/:p:/g/personal/angelika_golebiewska_zsp2legionowo_pl/ES_TAPdZ_U1PprXBv-jewZsBOtfdGlkrVcoE0ZhN-Scqxw?e=T79B9j
Innowacja biologiczna
Na podstawie przeczytanego (wybranego przez siebie w zeszłym tygodniu) artykułu naukowego o zbilansowanych posiłkach,
proszę o przygotowanie dowolnego posiłku, który jest zdrowy, w jego skład wchodzą: warzywa (opcjonalnie owoce), białko (jajko, produkt mleczny, mięso, roślina strączkowa) i węglowodany (do uzyskania energii) np. z produktów zbożowych bądź ziemniaków oraz tłuszcze (np. oliwa, orzech). Proszę wykonać zdjęcie dania (np. śniadanie/obiad/przekąska itd.) i przesłać do 30 kwietnia na adres mailowy angelika.golebiewska92@gmail.com
SMACZNEGO!
20-04-2020 r. Praca domowa 5
Temat: Zależności pokarmowe.
Pod linkiem przesyłam zadania do zrobienia w formie do wydruku lub przepisania (wykonania w zeszycie):
oraz wordzie, jeśli ktoś chce wykonać na komputerze, ale najpierw skopiujcie zadania, żeby każdy mógł z nich skorzystać
Źródła:
- podręcznik str. 121-124
- prezentacja https://docs.google.com/presentation/d/1yLznOQGueeaIBzVT-d6eliBr3_7S315UXC0Bu0av9P4/edit?usp=sharing
- e-podręcznik https://epodreczniki.pl/a/lancuch-pokarmowy-i-siec-pokarmowa/DFL5KTAIb
oddanie pracy na adres: angelika.golebiewska92@gmail.com
termin: do 24 kwietnia do 23:59
06-04-2020 r. Praca domowa 3
Temat: Czym jest ekosystem?
Proszę o wykonanie notatki w zeszycie z tematu o ekosystemie (str. 116-120),
zwracając uwagę na wyjaśnienie czym jest biocenoza, biotop, ekosystem naturalny i sztuczny oraz sukcesja pierwotna i wtórna.
zwracając uwagę na wyjaśnienie czym jest biocenoza, biotop, ekosystem naturalny i sztuczny oraz sukcesja pierwotna i wtórna.
Informacje niezbędne do wykonanie pracy znajdują się w podręczniku str. 116-120, w prezentacji
https://docs.google.com/presentation/d/1wuXMd-iai5gCnAEvvp2qbRp4oWUBhxng9muU4tZ2sFY/edit?usp=sharing oraz platformie e-podręczniki https://epodreczniki.pl/a/co-nas-otacza/Daq1R5JEY i https://epodreczniki.pl/a/funkcjonowanie-ekosystemu/DqaYvNGGe.
https://docs.google.com/presentation/d/1wuXMd-iai5gCnAEvvp2qbRp4oWUBhxng9muU4tZ2sFY/edit?usp=sharing oraz platformie e-podręczniki https://epodreczniki.pl/a/co-nas-otacza/Daq1R5JEY i https://epodreczniki.pl/a/funkcjonowanie-ekosystemu/DqaYvNGGe.
Notatki sprawdzę po powrocie do szkoły.
Innowacja biologiczna
Temat: Zdrowe odżywianie. Piramida zdrowego żywienia.
W ramach zajęć z innowacji proszę o wykonanie plakatu/rysunku/projektu piramidy żywieniowej.
Zdjęcie wykonanego plakatu proszę odesłać po Świętach Wielkanocnych do 17 kwietnia na maila:
angelika.golebiewska92@gmail.com
Zdjęcie wykonanego plakatu proszę odesłać po Świętach Wielkanocnych do 17 kwietnia na maila:
angelika.golebiewska92@gmail.com
Zdjęcia z pomocami naukowymi pod linkiem: https://docs.google.com/document/d/1_B2axEtUD2h5m9Ke4BsOzzEzb6y-rKw-9LDySNcqHZ0/edit?usp=sharing
30-03-2020 r. Praca domowa 2
Temat: Nieantagonistyczne zależności między gatunkami.
Źródła nauki:
- Prezentacja do tematu znajduje się pod linkiem https://docs.google.com/presentation/d/1x26z3yN0VfXo1myr45xsG1wIWBIYR7yw_xEGWlJmXu8/edit?usp=sharing
- na stronie epodręczniki https://epodreczniki.pl/a/wspolpraca-miedzy-gatunkami/DoyBZxjoO
- w podręczniku str. 111-115.
Proszę o wykonanie zadania 1 i 2 ze strony 115 z podręcznika.
Termin oddawania prac: 3.04.2020 r. do końca dnia, czyli do piątku do godziny 23:59 na adres mailowy angelika.golebiewska92@gmail.com lub messenger’a.
23-03-2020 r. Praca domowa 1
Temat: Pasożytnictwo.
Proszę o zrobienie przez dzieci dwóch zadań w zeszycie, bądź na kartce i wysłanie zdjęcia,
skanu, albo pliku word lub pdf na adres mailowy angelika.golebiewska92@gmail.com,
w komentarzu na blogu lub aplikacji messenger do piątku do godziny 15:00.
skanu, albo pliku word lub pdf na adres mailowy angelika.golebiewska92@gmail.com,
w komentarzu na blogu lub aplikacji messenger do piątku do godziny 15:00.
Zadania:
- odpowiedź na pytanie:
Dlaczego z reguły organizm pasożytniczy nie zabija swojego żywiciela, a jedynie go osłabia?
- zadania opisane poniżej:
Krzyżak ogrodowy i kleszcz pospolity należą do pajęczaków.
Mają podobną budowę, ale prowadzą zupełnie inny tryb życia.
Mają podobną budowę, ale prowadzą zupełnie inny tryb życia.
A - Pająk krzyżak żywi się setkami zwierząt różnych gatunków,
które z reguły są mniejsze od niego. Ofiary łowi za pomocą specjalnych pułapek (pajęczyn).
Następnie zabija je jadem i wysysa z nich wnętrzności.
które z reguły są mniejsze od niego. Ofiary łowi za pomocą specjalnych pułapek (pajęczyn).
Następnie zabija je jadem i wysysa z nich wnętrzności.
B - Kleszcz wykorzystuje kilku żywicieli, na których pasożytuje przez jakiś czas.
Swoje ofiary wyczuwa za pomocą specjalnych narządów zmysłów.
Ma aparat gębowy, który umożliwia mu przyczepienie się do skóry żywiciela i wysysanie krwi.
Swoje ofiary wyczuwa za pomocą specjalnych narządów zmysłów.
Ma aparat gębowy, który umożliwia mu przyczepienie się do skóry żywiciela i wysysanie krwi.
- Podaj nazwy sposobów odżywiania się krzyżaka i kleszcza.
krzyżak ogrodowy:
kleszcz pospolity:
- Podaj dwie różnice w sposobach odżywiania się pajęczaków opisanych powyżej.
1.
2.
- Podaj po dwa przykłady przystosowań krzyżaka i kleszcza do ich trybów życia.
krzyżak ogrodowy:
1.
2.
kleszcz pospolity:
1.
2.
- dla chętnych test o pasożytnictwie pod linkiem
(wyniki testów przesyłane są automatycznie do mnie wraz z imieniem i numerem klasy ucznia)
Informacje niezbędne do rozwiązania zadań znajdują się w podręczniku strony 107-110
oraz w prezentacji
oraz w prezentacji
https://docs.google.com/presentation/d/1yre_UcV4_t3LN_-KS7IMqJS44xfGx9-Qh2ZMsDBY3m4/edit?usp=sharing
Komentarze
Prześlij komentarz